"زمان متوقف شد" در مساجد صاحب الزمان(عج) و الجواد(ع) تهران اجرا شد
"زمان متوقف شد" در مساجد صاحب الزمان(عج) و الجواد(ع) تهران اجرا شد
روز اول جشنواره تئائر شبستان؛

"زمان متوقف شد" در مساجد صاحب الزمان(عج) و الجواد(ع) تهران اجرا شد

هنرمندان مسجدي کانون امام رضا عليه السلام گرمه در اولين روز جشنواره تاتر شبستان نمازگزاران دو مسجد صاحب الزمان(عج) و الجواد(ع) ميهمان صحنه هاي هنرمندانه "زمان متوقف شد" کردند.
شناسه خبر : 60793 تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۱۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ اثر نمایشی "زمان متوقف شد"، کاری از هنرمندان کانون فرهنگی هنری مسجد امام رضا علیه السلام  شهرستان گرمه که به مرحله نهایی نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان با دو اجرای عمومی در روز اول این جشنواره کاررقابتی خود را آغاز کرد.

 

این تئاتر ابتدا روز گذشته  پس از اقامه نماز ظهر و عصر روز  دوشنبه، چهاردهم اسفند و در اولین روز اجراهای رقابتی برای عموم مردم در مساجد پایتخت ایران اسلامی، ذوق تماشای نمازگزاران مسجد صاحب الزمان (عج) را به سوی رشادت های مادران تاریخ ساز از باستان تا کنون سوق داد.

 

و پس از آن با پایان یافتن نماز مغرب و عشاء نمازگزاران مسجد الجواد (ع) این اثر نمایشی را تماشا کردند

 

امروز سه شنبه نیز در ادامه هنرمندان مسجدی شهرستان گرمه پس از اقامه نماز ظهر و عصر   در مسجد الجواد(ع)   و نیز چهارشنبه، شانزدهم و پنج شنبه، هفدهم اسفند، هر دو پس از نماز مغرب  و عشاء، پذیرای علاقمندان و تماشاگران در مساجد ثامن الائمه(ع) و جامع ثامن الائمه (ع) خواهند بود.

 

براساس اعلام «مصطفی شکاریان»، کارگردان این اثر،  دکتر "مجتبی طالبی"  نویسنده نمایشنامه، موسیقی کار "محسن اربابی"، گریم اثر توسط  "ساغر یزدانی"  و منشی صحنه نیز "زینب دوست محمدی" به عهده دارند و "زینب شهسوار"، "محدثه خراشاهی"، "زینب اکبرزاده"، "الناز میرزاپور"،  "ساغر یزدانی"، "محسن اربابی" و نیز "مصطفی شکاریان" کارکترهای نوشته شده را جان بخشیدند.

گفتنی است؛  "زمان متوقف شد"  نگاهی نو و شاعرانه است که با روایت چهار مادر تاریخ ساز؛ حضرت مریم(س)، آسیه مادر حضرت موسی(ع)، حضرت رباب (س) مادر حضرت علی اصغر (ع) و  مادری فلسطینی و شهید پرور، تقابل حق و باطل را در زمان های تاریخی مختلف به رشادت های معاصر  در برابر اسرائیل غاصب به هم گره می زند.

 

پایان/